fredag den 11. oktober 2019

Kontakt med andre søskende i samme situation


Søskende fortæller selv, at de gennem søskendekurset har fået et fællesskab
med ligesindede og et værdifuldt rum at dele de svære tanker i: "Jeg føler et sammenhold med nogle, som forstår min situation. Når jeg er bekymret eller irriteret, kan jeg fortælle det, uden at det bliver for alvorligt og når jeg har en lidt pudsig eller komisk historie om min bror så kan de andre på holdet forstå og grine med af det, som ingen andre ellers kan."
"Jeg har fået et sted, hvor jeg kan snakke om mine oplevelser og følelser og blive mødt af forståelse. Det kan mine kammerater og mine forældre ikke og en snak med dem efterlader ofte følelsen af at være alene. Derfor er et søskendekursus bare så vigtig."

Ingen kommentarer:

Send en kommentar