søndag den 12. januar 2020

Den helt rigtige maggiterning


“Et søskendekursus på Ådalskolen i Ringsted er en sand maggi-terning af sjove, gode, lærerige og inspirerende snakke. Jeg har været deltager her i efteråret 2019 og jeg er langt fra at kunne forholde mig til det hele som søskende endnu, men jeg er på vej og jeg har i den grad oplevet at blive meget klogere på mig selv, min søskende og min omverden. Hvert af lørdagens emner inviterer til mange vigtige snakke også nogle af de særlige snakke, hvor jeg i længere tid har danset om den varme grød og ikke rigtig vidst, hvordan jeg skulle komme i gang og få det sagt. Men heldigvis er søskendekursets aktiviteter så godt formuleret, at der er plads til at dele både det nemme og det svære som det er at have en bror eller søster med et handicap. Der placeres ingen skyld og udleveres ingen stegepander til at slå sig selv og hinanden i hovedet med. Derimod er der fokus på vores ressourcer og muligheder og igennem konkrete øvelser og sjove aktiviteter bliver det nemt at komme rundt om det hele. Når jeg så sidder der på Ådalskolens søskendekursus sammen med de andre børn og unge og ind imellem alligevel godt kan blive lidt overvældet af det hele, så er de voksne bare så dejlige, at de giver et knus og et kram når jeg har brug for det – for det kan man godt have brug for selvom man er 12 år.”

Ingen kommentarer:

Send en kommentar