mandag den 4. maj 2015

Et søskendekursus er som en ekstra familie

Når Ådalskolens søskendekursus er slut er der altid mange søskende og forældre som skriver og fortæller, hvilken stor hjælp det har været og hvordan deres virkelighed er forandret. Det er vi naturligvis meget glade for og vi siger naturligvis tak også til dig fordi det er dig selv som har været med til at forandre den måde du ser din søskende på. Man kan sige at du har taget nogle ”andre briller på”. Og det er netop lige pointen når man er søskende til en bror eller søster med et handicap. Du, vi eller dine forældre kan ikke forandre det faktum at din bror eller søster har et handicappet, men du kan forandre den måde du tænker om det på. Derfor giver det god mening at du forandre nogle af dine røde tanker og arbejde på at erstatte dem med nogle som er mere grønne. Mette fra søskendekurset skriver: Søskendekurset har været som en ekstra familie at støtte mig til. Jeg har fundet ud af, at jeg ikke er alene om at have de følelser og tanker. At der er nogen, der forstår, hvordan det er at have en søskende, der er fuldstændig afhængig af en, og den dårlige samvittighed jeg nogen gange har, fordi jeg føler, jeg burde gøre endnu mere, end jeg gør.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar