torsdag den 11. oktober 2018

Søskende har mange tanker


Når det er svært at lave lektier hjemme. ”Nogle gange, hvis jeg på computeren laver lektier, vil min lillebror være på, og jeg må lade ham, så han ikke sparker. Det er ikke retfærdigt, især med lektier, fordi så kan jeg ikke få lavet mine lektier. Sådan er der søskende som oplever det og nogle af de tanker kan fortælles og deles på et søskendekursus.

Når du har en handicappet bror eller søster, kan der ske meget hjemme. Nogle af tingene kan gøre det svært at få dit skolearbejde udført. Du kan blive afbrudt af din bror eller søster, når du laver dit hjemmearbejde. Du skal måske stoppe med at gøre dit arbejde for at hjælpe med at passe på din bror eller søster. Du kan få dine ting beskadiget af din bror eller søster. Ja en søskende fortalte hvordan hendes storebror ved et uheld kom til at slette en skoleopgave som netop var blevet færdig til aflevering. Det kan også være svært at koncentrere dig, fordi du er bekymret for din bror eller søster eller for din forælder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar