torsdag den 11. oktober 2018

Søskendekurset giver mig nye forbilleder

Det helt befriende ved Ådalskolens søskendekurser i Ringsted er især mødet med ligestillede børn, som forstår mig klarere på de punkter, hvor “andre mennesker” slet ikke kan sætte sig i mit sted. Jeg får nye forbilleder og gode råd til min hverdag, mens mine bekymringer ikke længere er, om der nu sker dit eller dat eller om de andre glor og griner. I stedet for at bekymre mig om min lillebrors autisme og ikke være til besvær kan jeg bruge kræfterne på at nyde livet endnu mere. Som barn betyder det helt specifikt betydet, at vi kan snakke om ting, som vores andre venner ikke kan snakke med om, og at det ikke kun er mig, der bliver stirret på og vurderet som værende “den anderledes”. Således betyder det også meget socialt for mig, men samtidig også, i takt med at jeg bliver ældre, at jeg har fået nye kammerater fra søskendekurset at tale med og besøge efter at søskendekurset er slut. Det er jeg virkelig meget glad for.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar