tirsdag den 10. maj 2022

De mange fremtidstanker

Hvordan vil min søsters fremtid blive, hvem kan jeg tale med om mine tanker?
Hvorfor har min søskende og jeg så mange konflikter?
Hvad kan jeg gøre?
Hvordan får jeg fortalt mine nye klassekammerater at min bror har autisme?
Kan min søskende nogensinde få et job?
Hvordan vil min egen fremtid være?
Skal jeg føle dårlig samvittighed, når jeg danner min egen familie eller flytter?
Hvad sker der i vores familie, når mine forældre ikke kan eller ikke kan bære mere?
Jeg er bekymret for den dag, hvor mine søskende flytter væk hjemmefra.
Hvem skal opfylde hendes behov?
Hvordan håndterer jeg den viden om, at mine søskende har et livstruende handicap?
Spørgsmålene står nærmest i kø når søskende mødes på et søskendekursus. Hver gang er spørgsmålene helt forskellige fordi de afspejler barnets alder, udviklingsniveau og erfaring. Men en ting er klart et fællestræk nemlig, at søskende altid har en masse på sinde og på Ådalskolens søskendekursus gør vi en mega indsats for, at børnene får mulighed for at få besvaret så mange af dem som muligt. Derfor tilbyder vi naturligvis en bred vifte af aktiviteter og især de aktiviteter, som åbner op for en dialog og gode samtaler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar