torsdag den 2. juni 2022

Min bror/søster

Min bror har et handicap der hedder autismespektrumforstyrelse. Det er noget han er født med og det betyder, at hans hjerne fungerer anderledes end min. Det var for 4 år siden, at vi fik at vide at de mange problemer med ham skyldtes, at han har autisme. Min familie og jeg har været på kursus for at få noget mere at vide om hvordan det er at have autisme. På kurset var der andre familier og søskende og jeg fandt mig et par gode veninder som jeg stadig har kontakt med. Senere har jeg også selv været på søskendekursus. Det var rart at møde andre på min egen alder som vitterlig forstår, hvad jeg fortæller fordi de jo også har en bror eller søster med et handicap. På en eller anden måde er det nemmere at ”grine lidt af det hele” og de skøre ting ens søskende nogle gange gør når de andre søskende kan fortælle lignende historier. Som for eksempel når min lillebror er vildt optaget af kirkeklokker og hver gang vi kører forbi en kirke vil han ind og kikke. Så I kan tro vi har besøgt rigtig mange kirker her på Sjælland.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar