mandag den 3. juni 2019

Sådan er børnenes egne ord...

Når problemer vokser i tavshed. Hjælper det at tale om det? Ja, det gør. Hvis man spørger børnene, så er det en øjenåbner, når Ådalskolens søskendekursus inviterer til kursus. I forbindelse med det i øjeblikket kørende kursus med 14 deltagere får vi følgende respons fra børnene.
”Lov mig, at I siger til alle lærere, at vi gerne vil have meget mere åbenhed og flere kurser som disse. Det har bare været den bedste dag nogensinde.”
”Godt, at der er mennesker, der tager sig tid til at fortælle og lytte. Godt at få et indblik i andre børns hverdag - det giver et wake-up call i.f.t. at se andre, som måske har det svært.”
”Man får selv lyst til at fortælle om sin egen hverdag”
”Der sker en kædereaktion…. når én fortæller om sin hverdag, og man kan se, at han/hun får det bedre af at fortælle om det, så får man selv lyst til at fortælle sin historie.”
”Pissefedt”
”En øjenåbner”
”Dejligt, at ingen er perfekte - selv dem, der udadtil virker ”perfekte”, har udfordringer”
”Det kom dejlig tæt på”
”Dejligt at vide, man ikke er alene om at have en handicappet søskende”
”Fedt det var søskende, der fortalte, for man kunne identificere sig med dem” ”Andre fra min klasse kunne også lære noget af det”
”Tankevækkende - kunne slet ikke slippe det igen”
”Få de kurser udbredt til hele landet!”

Ingen kommentarer:

Send en kommentar