mandag den 13. maj 2019

Alletiders værktøjskasse


Søskende pointerer især, at indholdet i søskendekurset har været meget konkret og anvendeligt. De har fået nogle konkrete redskaber og et fælles sprog til at tale om de udfordringer man som søskende kan opleve. Mange ser derfor kurset som en form for styrke af søskenderollen. Flere nævner også, at det har været brugbart med viden om forskellige diagnoser, hvorved det er nemmere at forstå og håndtere de ofte snørklede adfærdstræk ens søskende kan have. I forlængelse af dette nævner mange, at det har været givende at få etableret en kontakt til andre søskende, som kan kontaktes efter at søskendekurset er slut. Som en 11 årig dreng siger: ”Jeg har fået nogle fællesnævnere for nogle ting. Jeg snakker samme sprog nu. Nu ved jeg, hvad jeg snakker om, når vi siger et eller andet. Jeg har også lært noget om tanker og hvor vigtigt det er ikke at falde i tankefælder. Og så er det bare en alletiders brugbar værktøjskasse jeg fik lavet få søskendekurset”

Ingen kommentarer:

Send en kommentar