fredag den 5. april 2019

Ansvar, omsorg og tale


En af vores kursusdeltagere fortæller: "Gennem min barndom har der været masser af områder, som jeg måske først nu egentlig ser, har påvirket og påvirker mig en del - på godt og ondt. F.eks. det at tage et stort ansvar i familien, ekstra omsorg, familiekurser med Downs, tilsidesættelse af egne behov, hjælpere i huset, osv. osv. Jeg tænker, at jeg ikke kan være den eneste søskende til en bror med et handicap, som har oplevet eller bliver påvirket af nogle af de her ting. Og her er et søskendekursus et alletiders rum til erfaringsudveksling - til at snakke om nogle af de ting, der er svære, udfordrende og ikke så sjove i livet med en søster/bror med et handicap. Men selvfølgelig også et sted, hvor man kan dele gode oplevelser og erfaringer og have det sjovt med nye kammerater. Måske kan man i gruppen også reflektere over livet og måske få støtte og give støtte til at kunne komme videre, hvis noget opleves svært og tungt". Ja det er noget af det indhold du som søskende kan opleve på Ådalskolens søskendekursus i Ringsted.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar