mandag den 21. januar 2019

Sådan foregår et søskendekursus på Ådalskolen


Hvordan foregår forløbet?

Tre gruppeledere med en specialpædagogisk uddannelsesbaggrund mødes med 10-12 børn en gang om måneden - lørdage. Hver lørdag er opbygget på en sådan måde, at dagen indeholder faste punkter i form af sjove lege og kreative øvelser om et relevant emne. F.eks. ”hvordan lægger jeg mærke til, når min søskendes særlige behov fylder”, ”hvilke gode ting kan jeg gøre for at passe godt på mig selv” ”sådan er det hjemme hos mig”. Desuden er der lærende aktiviteter hvor børnene præsenteres for ny viden eller der gennemgås et tema. I løbet af dagen er der naturligvis også noget godt at spise. Ådalskolens søskendekursus tager klart afsæt i børnenes oplevede erfaringer og der er ikke tale om terapi. Det primære formål er, at børnene kan møde ligesindede og udveksle erfaringer i trygge rammer. Efter 2 lørdage på Ådalskolen inviteres du med på en søskendecamp til en nærliggende hytte hvor der indgår en overnatning. Det er søskendekursets absolutte højdepunkt og en virkelig hyggelig og god måde at indramme alle vores fælles oplevelser og læring med. Søskendekurset henvender sig til alle kommuner og alle typer særlige behov rummet på kurset idet det helt klare fokus er søskende perspektivet.

Kontakt os gerne for at få tilsende en kursusfolder eller for at høre nærmere

41 99 40 71

soskendekursus@gmail.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar