fredag den 9. november 2018

Kommentarer fra børnene på søskendekurserne


Som afslutning på søskendekurset bliver børnene spurgt, om de har oplevet en forandring hos dem selv eller i deres liv som følge af søskendekurset og hvilken betydning forløbet har haft for dem. Vi har samlet noget af feedbacken her på bloggen:

” … er blevet bedre til at acceptere, når jeg begår fejl. Og er blevet bedre til at acceptere de udfordringer, som min søster giver mig”

”Har skåret ned på mine krav til mig selv, for at passe på mig selv og ikke overbelaste mit system”

”Jeg har i hvert fald oplevet at gå glad fra kurset med et mere positivt syn på mig selv og andre ting i min hverdag, hvilket også har haft betydning i mit liv. Også godt at blive mindet om at give plads til andre”

”Er blevet bedre til at sige ”pyt” og ikke hidse mig op”

”Jeg er blevet mere opmærksom på at tænke på mig selv, og ikke andre menneskers meninger/tanker om mig. Opmærksom på mine styrker, der gør min hverdag nemmere, og har fået hjælp til det der var svært”

”Jeg er nok blevet mere bevidst om min opførsel især over for kammerater i skolen. Har fået lidt nemmere ved at være åben omkring min brors ADHD”

” … større accept, hvilket gør at jeg er mere åben over for andre omkring at min bror som har ADHD”

”En fantastisk oplevelse at møde andre søskende. Ikke at skulle forklare sig. Og at komme af med frustrationer og bekymringer. At blive mødt med forståelse. Ulempe at der kun var 10 gange. Vil mødes fremover”

 ”Er blevet opmærksom på nogle ting. Hvad er rigtigt/relevant/nødvendigt.

”Derudover skal der lyde et tak fra mig – jeg er utroligt glad for at have deltaget på søskendekurset”

”Det har været meget positivt, og jeg har glædet mig til at komme hver gang”

”Det har været fantastisk at møde andre og blive forstået”

”Jeg har glædet mig til hver gang at se de andre og været spændt på hvordan, dagens emne måske havde noget godt at tage med hjem. Jeg synes, jeg har fået meget, men det er stadig en kamp i hverdagen. Der er dog kommet nogle positive ting ind i min hverdag, og det har gjort, at jeg tit tænker på, hvordan jeg kan handle anderledes i forhold til de ting jeg har lært på kurset”

”Det har været et meget berigende forløb, som har givet mig en positiv personlig udvikling. Jeg har lært meget positivt om mig selv, fået en bedre forståelse for mig selv (…)”

”(…) generelt taknemmelig for hele forløbet. Tak”

Ingen kommentarer:

Send en kommentar