fredag den 10. august 2018

Søskende evaluere søskendekurset


Søskende fra Ådalskolens søskendekursus fortæller her som en afsluttende evaluering hvordan det var at deltage. Alle citater er direkte fra søskende sådan som de oplevede det.
  • Søskendekurset gav mig mere mod på livet. I stedet for at det hele bare havde været sort i sort, så var der lige pludselig lys for enden af tunnelen
  • En bedre relation mellem mig og min søskende
  • For mig har det været helt fantastisk og jeg synes de fleste søskende burde igennem et søskendekursus.
  • Min søster og jeg har ikke haft et godt forhold længe, men nu kører jeg faktisk meget bedre
  • Fedt, positivt, det eneste negative er at det slutter for tidligt
  • Super positivt, søskendekurset har givet mig nogle redskaber, tror det også ville kunne hjælpe andre
  • Færre skænderier med min bror
  • Jeg lå hele tiden i det røde felt, men nu er der en forståelse for mig og en støtte, der gør, at jeg hviler meget mere i mig selv
  • Jeg har fået en anderledes søskenderelation, som jeg ikke havde før. Vi giver mere plads til hinanden. 
  • Mine bekymringer er mindre og mit overskud er større. Det er en genial mulighed at kunne komme på søskendekursus
  • Hvis jeg ikke havde deltaget, havde mine forældre og jeg aldrig have fået den dialog om min søster med autisme.
  • Anbefaler søskendekursus til alle som har en søskende med et handicap
  • Mine kammerater støtter mig bedre nu, jeg er også selv blevet meget mere åben om det
  • Jeg vil gerne på søskendekursus igen

Det næste søskendekursus med ledige pladser begynder til marts 2019. Allerede nu er det muligt at blive skrevet op til en kursusplads. Kontakt os på telefon eller mail.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar