For børn i alderen 9-12 år som har en bror eller søster med et udviklingshandicap
søndag den 8. januar 2017
Mit udbytte af søskendegruppen på det personlige plan
Når et søskendekursus er slut er det tid til at evaluere om det hele nu
gik, som vi ønskede det. Vi spørger altid søskende om hvad de synes og
efterfølgende modtager vi oftest også en masse emails med både hilsner og brugbar
feedback. Der er særligt fire områder indenfor hvilke, søskende oplever, at søskendekurset
giver dem et personligt udbytte. Det drejer sig om, at søskende oplever, at de
har opnået større indsigt i deres egen situation, at de har fået indblik i nye
måder at handle på, at de er blevet mere åbne omkring deres bror eller søster
med særlige behov og mest af alt, at de har fået knyttet nye kammeratskaber. Venskaber som for nogles vedkommende varer ved også efter at søskendekurset er slut. Sidstnævnte gælder
i særlig høj grad for de yngste deltagere. Andre søskende siger, at de har fået
en bedre indsigt i deres egen situation og blik for nye måder at handle på. Andre
nævner, at de har fået bekræftet, at tilgangen til deres søskendes handicap skal
justeres og at det var fedt at være med til at løfte de andre børn på kurset. I
hvad man kan gøre, og hvordan man skal tage det. Ådalskolens søskendekursus
rammet plet når de formidler et kursus til søskende der giver større indsigt i
egen situation, større åbenhed om handicaps og nye måder at handle på.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar