tirsdag den 30. september 2014

Næste søskendekursus begynder til august

Søskende til børn med et handicap udvikler ofte en række beundringsværdige personlige egenskaber og langt de fleste føler sig beriget af oplevelsen af ​​at vokse op i deres familie. Nogle søskende bliver meget tolerante og forstående over de forskelle, de oplever i deres brors eller søsters liv. På den anden side kan søskende også stå over for en række ekstra udfordringer, blive flove over adfærd fra deres bror eller søster, eller de kan blive vrede over at få mindre opmærksomhed end deres bror eller søster. Selvom hver eneste søskende erfaring er unik, kan mange søskende godt bruge lidt ekstra støtte gennem barndommen. Selv om de fleste søskende fortæller om de sjove oplevelser som de har med deres bror eller søster kan det også være hårdt at være søskende. I løbet af søskendekurset kommer der rigtig mange gode bud frem og her er et par citater fra Nikolaj. Vi har fået lov til at bringe Nikolajs citater.

At føle mig flov
Nikolaj: "Når vi er i supermarkedet og Signe begynder at græde og skrige virkelig højt, fordi hun ikke ønsker at blive i vognen men hellere vil hoppe ud. Hun gør det under hyl og skrig og jeg føler mig virkelig flov”.

At føle mig stolt
Nikolaj: "Sidste år var jeg til musikkoncert på hendes skole og jeg følte mig så stolt, da hun sang en hel sang foran omkring 50 fremmede mennesker".

At føle mig trist
Nikolaj: "Det var så hårdt, da min far og mor blev skilt. Vores mor græd og ofte begyndte min lillesøster også at græde. Jeg prøvede ikke at græde for at gøre det værre, men jeg følte mig så ked af mig selv, at jeg ikke vidste, hvad jeg skulle gøre".

Ådalskolens søskendekursus i Ringsted henvender sig til børn i alderen 9-12 år som har en bror eller søster med et handicap. Har du et barn som har lyst til at deltage på det næste kursus i august 2015. Se datoerne et andet sted her på Bloggen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar