fredag den 9. maj 2014

Tak til søskendekurset, skriver en mor

Min søn har ADHD
Jeg har netop fået min ældste dreng Jonathan hjem fra Ådalskolens søskendekursus og jeg må bare sige, at han har fået en fantastisk oplevelse for livet. I begyndelsen var han lidt usikker ved at skulle hen til jer, men allerede efter første første søskendelørdag var han fyr og flamme og jeg kunne se mærkbare forandringer. Jonathan har spurgt masser af gange, hvornår der er søskendekursus igen så det er bestemt meget positivt. Jonathans lillebror har ADHD og som de fleste ved, der har ADHD i familien så handler det om opmærksomhedsvanskeligheder koncentrationsbesvær, hyperaktivitet, impulsivitet og besvær med at mærke forskellige sanser. Opmærksomhedsvanskeligheder som viser sig ved, ikke at kunne overskue dagligdags situationer, vanskeligheder ved at planlægge, mangelfuld tidsfornemmelse og vanskeligheder ved at indgå i sociale sammenhænge med flere børn og voksne ad gangen. Alt sammen store udfordringer som påvirker vores familieliv hver eneste dag og som mor ved jeg godt det kan have konsekvenser for Jonathan. Derfor er jeg glad for at han fik mulighed for at møde andre børn som oplever de sammen udfordringer og på den måde oplever at ”han ikke er den eneste i verden”. Tak til Ådalskolen og særligt Birgit, Birgitte og John for en fantastisk indsats.
Hilsen
Lise

Ingen kommentarer:

Send en kommentar